Hovedmenu
Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:


Husk mig

[ ]
[ ]
Antal besøg (siden 7/12 2009)
Søg JetDanmark
Ingen Snarligt kommende begivenheder
Online
Gæster: 25
Medlemmer: 1, Andreas l
På denne side: 1
Medlemmer: 332, Nyeste: Skott
Seneste forum indlæg
Re: FEJ Liberty S
lidt billeder
Skrevet af B.Broe
14 okt : 09:54

FEJ Liberty S
Jeg må nok erkende at jeg fik [mere ...]
Skrevet af B.Broe
14 okt : 08:59

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Jeg kommer også og spiser med [mere ...]
Skrevet af Kim Jørgensen
14 okt : 08:02

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Vi kommer med campingvogn fred[mere ...]
Skrevet af KOK
14 okt : 06:53

Re: Saab J29F MIBO jets
Den er super fed maf
Skrevet af Rosbjørn
12 okt : 19:20

Re: Jettræf på Flyvestation Værløse, 6. oktober 2018
Hello boys Jeg kan ikke skal [mere ...]
Skrevet af Rosbjørn
12 okt : 19:17

Re: Xcalibur / Boomerang købes.
Bjørn, du har en PB
Skrevet af B.Broe
12 okt : 07:45

Re: Saab J29F MIBO jets
Den ser rigtig flot ud og den [mere ...]
Skrevet af HenrikR
11 okt : 20:17

Re: Saab J29F MIBO jets
Det klæ'r den med lidt sol på [mere ...]
Skrevet af GJ
11 okt : 18:31

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Du kan stadig nå at melde dig [mere ...]
Skrevet af GJ
11 okt : 18:23

Re: Saab J29F MIBO jets
Den skulle da lige ud i den fr[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
11 okt : 17:13

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Jeg har en nissepige her der s[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
10 okt : 17:42

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Jeg kommer også.Der er dog et [mere ...]
Skrevet af Laroni
10 okt : 17:34

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Kommer sent fredag. 1 person t[mere ...]
Skrevet af JØ
10 okt : 13:53

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Nå det var så falsk alarm.Vi h[mere ...]
Skrevet af Allan Feld
09 okt : 17:44

Re: Simjet 2300
Bent Beck skrev ...Tak for jer[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
09 okt : 11:56

Re: Simjet 2300
Tak for jeres hjælp allesammen[mere ...]
Skrevet af Bent Beck
09 okt : 05:03

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Allan Feld skrev ...Er det mul[mere ...]
Skrevet af GJ
08 okt : 20:58

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Er ikke meget for at pakke cam[mere ...]
Skrevet af Allan Feld
08 okt : 19:25

Re: Simjet 2300
Hej KimEr køber til o-ring, hv[mere ...]
Skrevet af Bent Beck
08 okt : 15:36

Re: Elite areosport schokwave sælges
Ny pris: 35000.-kr
Skrevet af Andreas l
08 okt : 15:24

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Kommer fredag sent, med campin[mere ...]
Skrevet af Ole K
08 okt : 07:53

Re: Xcalibur / Boomerang købes.
Hej Kristoffer,Mangler du stad[mere ...]
Skrevet af Bayer
08 okt : 07:40

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Kommer også 2 personer til mad
Skrevet af Keld Hansen
07 okt : 08:16

Re: Simjet 2300
Hej BentHvis du ikke kan få o-[mere ...]
Skrevet af Kim Jørgensen
06 okt : 18:45

Re: Simjet 2300
Jeg er ret sikker på at thanse[mere ...]
Skrevet af Rasmus Glad
06 okt : 16:54

Re: Simjet 2300
Hej Bent Det er nemt, man skal[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
06 okt : 14:24

Re: Simjet 2300
Bent,hvis ikke andre melder si[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
06 okt : 12:58

Simjet 2300
Hvem ved noget om skift af ori[mere ...]
Skrevet af Bent Beck
06 okt : 10:49

Re: Nissetræf/Julefrokost 20/21 oktober 2018 på Lindtorp flyvecenter
Vi kommer 2 hele weekenden. Ni[mere ...]
Skrevet af Nicolai
05 okt : 22:09

Forums
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   
JetStik

Ophavsmand Indlæg
Laroni
fre dec 29 2017, 20:44

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 17:07
Indlæg: 393
Må hellere få fulgt op på sommerens indlæg i Holstebro:

Hvis nogen husker det, så drejer det sig om at tegne/bygge/flyve en "Stik" baseret jet.

Tanken var egentlig først at der skulle sidde en P100, meeen det var måske lige at stramme den. Det er så blevet en Kingtech K70'er der bliver brugt. En JetCAT P60, en K45'er eller noget fra omkring 4-5 kg's tryk vil være fint.

Basis for JetStikken er min 2m's Stik konstruktion, da den har vist sig at være rimelig stærk og have en god størrelse til den lokale flyveplads, for det hurtige lille jet-fix

2 m stikken:





Tanken er at der bliver lavet 2 prototyper. En med Jet-designer, men monteret med benzin/metanol propelmotor og en, udelukkende til Jetmotor.

For at komme hurtigt igang bruger jeg min vinge fra 2m'eren. Den kan bruges direkte. Vi lavede en test i klubben, hvor der blev sat en 1,5 L Colaflaske under 2m stikken. Ingen kvaler overhovedet, så der er jeg ikke nervøs for.

Den endelige JetStik vinge bliver dog modificeret lidt, så der er beklædning over hele vingen, samt de opklappelige landingslys fjernes. Det er meningen at flytte dem og integrere dem i vingetippen ( Viper type lys ) I selve tipperne vil der blive forberedt til positionslys. Ligeledes i halen.

JetStik Vingen:





Haleplanet bliver forstærket/ændret lidt:





Sideroret ligeledes med ekstra forstærkning ned i kroppen af hensyn til stivhed ( blå markering ).





Højde og sideror har fået 2mm balsa i top og bund af hensyn til styrke.







Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Laroni
fre dec 29 2017, 21:58

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 17:07
Indlæg: 393
Og så var der så lige kroppen, som er ny:

Næsen på JetStikken er gjort 150mm længere ( indtil der hvor en propel ville have siddet på en standard )
Halen er gjort 100 mm kortere, hvilket er en "fornemmelse" for at det ser godt ud og vil passe godt.
Jeg har sammenlignet Flashens hale/vinge afstand og den er faktisk kortere end JetStikkens og da Flash flyver nogenlunde fornuftigt, tjae, såeee

Her er lige et par billeder så versionerne kan sammenlignes.





Og JetStikken kommer så til at se sådan her ud





Lidt kraftigere i halen og lidt længere snude, meeen synes den ser sjov ud.

Tyngepunktet har været en udfordring og er stadig ikke perfekt.
Her er et billede af bestykningen som jeg vælger at montere:





Og med siderne fjernet yderligere.





Bemærk at der i sidefinne sidder 2 fyrretræslister 10x5 som går helt til bund a kroppen.
Tanken er på ca 1,2 L
Næsen er lavet så der er en øvre og nedre del, hvis det ønskes.
Motoren kan hældes op til 15° nedad.

Lige et billede fra undersiden:





Gællerne i siden er til luft. Indeni skal der være et grovfilter udover FOD'en.

Detalje af næsen:




For at låse "tankdækslet" har jeg har snyltet lidt på måden Flashen's cockpit sidder fast på:






Detalje af halen. Den var IKKE rar at få på plads, men alt er "klinket" sammen nu og kan skaleres efter behov







Vægten er nu teoretisk: 7,1 kg excl. brændstof
( Der er 2 x 281 gram hjul med bremse fra Electron på. De er TUNGE ! )

Her er så de 2 2m stik's for sammenligningen:




Synes at JetStikken stadig har originalens "ånd" over sig

NU er det så videre til udlægning af alle pladedelene på 1m plader og så skærefiler.

Jo, det ER Electron-hjul




Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Bestyrer: A343, HenrikR

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF
Powered by e107 Forum System