Hovedmenu
Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:


Husk mig

[ ]
[ ]
Antal besøg (siden 7/12 2009)
Søg JetDanmark
Online
Gæster: 12
Medlemmer: 0
På denne side: 1
Medlemmer: 332, Nyeste: Skott
Seneste forum indlæg
Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Det vile jeg sådan set også me[mere ...]
Skrevet af sv
18 jul : 11:13

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
sv skrev ...Hej KeldDe passer [mere ...]
Skrevet af Carsten G.
18 jul : 09:55

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Hej KeldDe passer fint. det ta[mere ...]
Skrevet af sv
18 jul : 09:20

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Kan du vente så kan jeg tage d[mere ...]
Skrevet af Keld Hansen
18 jul : 05:44

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Hej TorbenDet vil jeg gerne kø[mere ...]
Skrevet af sv
17 jul : 19:06

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Jeg har et nyt canopy liggende[mere ...]
Skrevet af Torben Møller
17 jul : 15:31

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Hvis du har lyst kan du låne m[mere ...]
Skrevet af Jesper Gebuhr
17 jul : 13:27

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Jeg checkede Dave ved motors[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
17 jul : 11:17

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Hej Als er prøvet.Ripmax i UK [mere ...]
Skrevet af sv
17 jul : 11:13

Re: JAS 39 Saab Gripen sælges
Længde 200 cmBredde 130 cmVægt[mere ...]
Skrevet af B.S.
17 jul : 10:52

Re: JAS 39 Saab Gripen sælges
Hvad har den af dim
Skrevet af Rosbjørn
17 jul : 09:43

JAS 39 Saab Gripen sælges
SkyMaster GripenOriginal thrus[mere ...]
Skrevet af B.S.
17 jul : 08:03

Re: JetCamp uge 31 - 2018
.
Skrevet af Jesper Gebuhr
16 jul : 21:55

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Jeg sidder med en lille tanke.[mere ...]
Skrevet af Rosbjørn
16 jul : 21:44

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Ripmax.com ;)
Skrevet af Laroni
16 jul : 20:32

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Hvis de ikke kan hjælpe,så prø[mere ...]
Skrevet af Jesper Gebuhr
16 jul : 15:12

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Har skrevet til dem, så ser vi[mere ...]
Skrevet af sv
16 jul : 10:38

Re: Canopy til Boomerang Sprint købes
Prøv at skrive til Al`s hobbie[mere ...]
Skrevet af Jesper Gebuhr
15 jul : 09:51

Re: Vinklet MPX stik
Der er efterhånden en del fler[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
15 jul : 04:56

Canopy til Boomerang Sprint købes
Hej Er der nogen der skulle li[mere ...]
Skrevet af sv
13 jul : 06:39

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Hej Vennner, der kom ogsa fra [mere ...]
Skrevet af Peter-Hamburg
12 jul : 15:06

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Simon, Sofie og Jeg kommer ogs[mere ...]
Skrevet af Kim Jørgensen
12 jul : 10:12

Re: JetCamp uge 31 - 2018
kommer hele ugen med campingvo[mere ...]
Skrevet af Rasmus Glad
05 jul : 12:32

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Jeg kommer også hele ugen, med[mere ...]
Skrevet af Bayer
05 jul : 06:12

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Jeg deltager fra fredag til on[mere ...]
Skrevet af JAA
04 jul : 11:06

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Kommer hele ugen. 2 til festmi[mere ...]
Skrevet af Ole K
03 jul : 20:47

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Vi glaeder til se jer, og vi s[mere ...]
Skrevet af Peter-Hamburg
02 jul : 21:32

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Vi kommer fredag aften uge 30 [mere ...]
Skrevet af Rosbjørn
02 jul : 20:50

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Kommer hele ugen. 2 pers til m[mere ...]
Skrevet af JØ
02 jul : 18:22

Re: JetCamp uge 31 - 2018
Kommer hele ugen Er også med f[mere ...]
Skrevet af Keld Hansen
02 jul : 17:07

Forums
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   
JetStik

Ophavsmand Indlæg
Laroni
fre dec 29 2017, 20:44

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 17:07
Indlæg: 392
Må hellere få fulgt op på sommerens indlæg i Holstebro:

Hvis nogen husker det, så drejer det sig om at tegne/bygge/flyve en "Stik" baseret jet.

Tanken var egentlig først at der skulle sidde en P100, meeen det var måske lige at stramme den. Det er så blevet en Kingtech K70'er der bliver brugt. En JetCAT P60, en K45'er eller noget fra omkring 4-5 kg's tryk vil være fint.

Basis for JetStikken er min 2m's Stik konstruktion, da den har vist sig at være rimelig stærk og have en god størrelse til den lokale flyveplads, for det hurtige lille jet-fix

2 m stikken:





Tanken er at der bliver lavet 2 prototyper. En med Jet-designer, men monteret med benzin/metanol propelmotor og en, udelukkende til Jetmotor.

For at komme hurtigt igang bruger jeg min vinge fra 2m'eren. Den kan bruges direkte. Vi lavede en test i klubben, hvor der blev sat en 1,5 L Colaflaske under 2m stikken. Ingen kvaler overhovedet, så der er jeg ikke nervøs for.

Den endelige JetStik vinge bliver dog modificeret lidt, så der er beklædning over hele vingen, samt de opklappelige landingslys fjernes. Det er meningen at flytte dem og integrere dem i vingetippen ( Viper type lys ) I selve tipperne vil der blive forberedt til positionslys. Ligeledes i halen.

JetStik Vingen:





Haleplanet bliver forstærket/ændret lidt:





Sideroret ligeledes med ekstra forstærkning ned i kroppen af hensyn til stivhed ( blå markering ).





Højde og sideror har fået 2mm balsa i top og bund af hensyn til styrke.







Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Laroni
fre dec 29 2017, 21:58

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 17:07
Indlæg: 392
Og så var der så lige kroppen, som er ny:

Næsen på JetStikken er gjort 150mm længere ( indtil der hvor en propel ville have siddet på en standard )
Halen er gjort 100 mm kortere, hvilket er en "fornemmelse" for at det ser godt ud og vil passe godt.
Jeg har sammenlignet Flashens hale/vinge afstand og den er faktisk kortere end JetStikkens og da Flash flyver nogenlunde fornuftigt, tjae, såeee

Her er lige et par billeder så versionerne kan sammenlignes.





Og JetStikken kommer så til at se sådan her ud





Lidt kraftigere i halen og lidt længere snude, meeen synes den ser sjov ud.

Tyngepunktet har været en udfordring og er stadig ikke perfekt.
Her er et billede af bestykningen som jeg vælger at montere:





Og med siderne fjernet yderligere.





Bemærk at der i sidefinne sidder 2 fyrretræslister 10x5 som går helt til bund a kroppen.
Tanken er på ca 1,2 L
Næsen er lavet så der er en øvre og nedre del, hvis det ønskes.
Motoren kan hældes op til 15° nedad.

Lige et billede fra undersiden:





Gællerne i siden er til luft. Indeni skal der være et grovfilter udover FOD'en.

Detalje af næsen:




For at låse "tankdækslet" har jeg har snyltet lidt på måden Flashen's cockpit sidder fast på:






Detalje af halen. Den var IKKE rar at få på plads, men alt er "klinket" sammen nu og kan skaleres efter behov







Vægten er nu teoretisk: 7,1 kg excl. brændstof
( Der er 2 x 281 gram hjul med bremse fra Electron på. De er TUNGE ! )

Her er så de 2 2m stik's for sammenligningen:




Synes at JetStikken stadig har originalens "ånd" over sig

NU er det så videre til udlægning af alle pladedelene på 1m plader og så skærefiler.

Jo, det ER Electron-hjul




Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Bestyrer: A343, HenrikR

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF
Powered by e107 Forum System