Hovedmenu
Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:


Husk mig

[ ]
[ ]
Antal besøg (siden 7/12 2009)
Søg JetDanmark
Online
Gæster: 5
Medlemmer: 0
På denne side: 1
Medlemmer: 342, Nyeste: POMAFO
Seneste forum indlæg
Re: JetTræff På Værløse
Lørdag flyver vi, Der er lige [mere ...]
Skrevet af Preben Jacobsen
18 sep : 18:59

Re: JetTræff På Værløse
Jeg må desværre melde afbud - [mere ...]
Skrevet af JAA
18 sep : 13:41

Re: Des 707
Ok tack för svaret CarstenNiss[mere ...]
Skrevet af Cometen
16 sep : 20:18

Re: Des 707
Hej Nisse,det har været igenne[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
16 sep : 16:35

Re: Jettræf i Helsingborg, 26-27. september
Jeg har desværre været lidt fo[mere ...]
Skrevet af Anders Johansen
16 sep : 15:49

Des 707
Hej när ni har gjort samköb på[mere ...]
Skrevet af Cometen
16 sep : 12:25

Re: Jettræf i Helsingborg, 26-27. september
I er jetflyvningens Vilde Gæs,[mere ...]
Skrevet af Bayer
16 sep : 09:58

Re: Jettræf i Helsingborg, 26-27. september
Jeg er frisk på søndag... nog[mere ...]
Skrevet af Anders Johansen
15 sep : 11:06

Re: JetTræff På Værløse
Det bliver hyggeligt...
Skrevet af Anders Johansen
15 sep : 11:05

Jettræf i Helsingborg, 26-27. september
Hej alle,Vi er blevet invitere[mere ...]
Skrevet af HenrikR
14 sep : 12:37

Re: JetTræff På Værløse
Lørdag er første prioitet men [mere ...]
Skrevet af Preben Jacobsen
13 sep : 21:38

Re: JetTræff På Værløse
Jens,du har dælme de fedeste "[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
11 sep : 13:17

Re: JetTræff På Værløse
Jeg kommer. Reg. 86-0198
Skrevet af JAA
10 sep : 20:53

Re: Solgt
..
Skrevet af B.S.
07 sep : 20:43

Solgt
..
Skrevet af B.S.
05 sep : 14:59

Re: Jettræf i Falken, 4. til 6. september 2020
Vejrudsigten ændre planen lidt[mere ...]
Skrevet af JØ
04 sep : 06:57

Re: Jet Stik
Tak Carsten. Jeg har ladet Jan[mere ...]
Skrevet af Pete
03 sep : 18:02

Re: JetStik
Billeder fra byggeriet mm.
Skrevet af Carsten G.
03 sep : 16:59

Re: Jet Stik
Hej Peter, Lars Robert og jeg [mere ...]
Skrevet af Carsten G.
03 sep : 16:49

Re: JetStik
Video af anden prototype, diss[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
03 sep : 16:44

Jet Stik
Hej,Jeg fik en video som viste[mere ...]
Skrevet af Pete
03 sep : 16:02

Re: Jettræf i Falken, 4. til 6. september 2020
Er ked af at jeg ikke kan delt[mere ...]
Skrevet af Laroni
03 sep : 10:37

Re: Jettræf i Falken, 4. til 6. september 2020
Kommer sikkert et smut forbi l[mere ...]
Skrevet af HenrikR
01 sep : 10:16

Re: Tank
Hvis Bent takker nej, så vil j[mere ...]
Skrevet af B.Broe
01 sep : 09:38

Re: Jettræf i Falken, 4. til 6. september 2020
Der er stadig ledige pladser, [mere ...]
Skrevet af GJ
31 aug : 23:23

Re: Jettræf i Falken, 4. til 6. september 2020
Kommer til flyvning, ingen cam[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
31 aug : 07:35

Re: Tank
Hej BentJeg har en original, u[mere ...]
Skrevet af Laroni
30 aug : 17:59

Tank
Søger Tank 2.9 l til Xcalibur[mere ...]
Skrevet af Bent Beck
30 aug : 16:25

Re: JetTræff På Værløse
Følgende har jeg nr. plader på[mere ...]
Skrevet af Preben Jacobsen
30 aug : 09:08

Re: Hjælp til Printer
Hej,Tak for svarene. Det jeg s[mere ...]
Skrevet af Bayer
26 aug : 21:56

Forums
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   
JetStik

Ophavsmand Indlæg
Laroni
fre dec 29 2017, 21:44

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 19:07
Indlæg: 419
Må hellere få fulgt op på sommerens indlæg i Holstebro:

Hvis nogen husker det, så drejer det sig om at tegne/bygge/flyve en "Stik" baseret jet.

Tanken var egentlig først at der skulle sidde en P100, meeen det var måske lige at stramme den. Det er så blevet en Kingtech K70'er der bliver brugt. En JetCAT P60, en K45'er eller noget fra omkring 4-5 kg's tryk vil være fint.

Basis for JetStikken er min 2m's Stik konstruktion, da den har vist sig at være rimelig stærk og have en god størrelse til den lokale flyveplads, for det hurtige lille jet-fix

2 m stikken:





Tanken er at der bliver lavet 2 prototyper. En med Jet-designer, men monteret med benzin/metanol propelmotor og en, udelukkende til Jetmotor.

For at komme hurtigt igang bruger jeg min vinge fra 2m'eren. Den kan bruges direkte. Vi lavede en test i klubben, hvor der blev sat en 1,5 L Colaflaske under 2m stikken. Ingen kvaler overhovedet, så der er jeg ikke nervøs for.

Den endelige JetStik vinge bliver dog modificeret lidt, så der er beklædning over hele vingen, samt de opklappelige landingslys fjernes. Det er meningen at flytte dem og integrere dem i vingetippen ( Viper type lys ) I selve tipperne vil der blive forberedt til positionslys. Ligeledes i halen.

JetStik Vingen:





Haleplanet bliver forstærket/ændret lidt:





Sideroret ligeledes med ekstra forstærkning ned i kroppen af hensyn til stivhed ( blå markering ).





Højde og sideror har fået 2mm balsa i top og bund af hensyn til styrke.







Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Laroni
fre dec 29 2017, 22:58

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 19:07
Indlæg: 419
Og så var der så lige kroppen, som er ny:

Næsen på JetStikken er gjort 150mm længere ( indtil der hvor en propel ville have siddet på en standard )
Halen er gjort 100 mm kortere, hvilket er en "fornemmelse" for at det ser godt ud og vil passe godt.
Jeg har sammenlignet Flashens hale/vinge afstand og den er faktisk kortere end JetStikkens og da Flash flyver nogenlunde fornuftigt, tjae, såeee

Her er lige et par billeder så versionerne kan sammenlignes.





Og JetStikken kommer så til at se sådan her ud





Lidt kraftigere i halen og lidt længere snude, meeen synes den ser sjov ud.

Tyngepunktet har været en udfordring og er stadig ikke perfekt.
Her er et billede af bestykningen som jeg vælger at montere:





Og med siderne fjernet yderligere.





Bemærk at der i sidefinne sidder 2 fyrretræslister 10x5 som går helt til bund a kroppen.
Tanken er på ca 1,2 L
Næsen er lavet så der er en øvre og nedre del, hvis det ønskes.
Motoren kan hældes op til 15° nedad.

Lige et billede fra undersiden:





Gællerne i siden er til luft. Indeni skal der være et grovfilter udover FOD'en.

Detalje af næsen:




For at låse "tankdækslet" har jeg har snyltet lidt på måden Flashen's cockpit sidder fast på:






Detalje af halen. Den var IKKE rar at få på plads, men alt er "klinket" sammen nu og kan skaleres efter behov







Vægten er nu teoretisk: 7,1 kg excl. brændstof
( Der er 2 x 281 gram hjul med bremse fra Electron på. De er TUNGE ! )

Her er så de 2 2m stik's for sammenligningen:




Synes at JetStikken stadig har originalens "ånd" over sig

NU er det så videre til udlægning af alle pladedelene på 1m plader og så skærefiler.

Jo, det ER Electron-hjul




Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Carsten G.
søn sep 22 2019, 11:51

e107works

Oprettet: ons jun 17 2009, 23:26
Indlæg: 4412
Den første prototype flyver rasende godt
De næste 2 (med små forbedringer) prototyper er på vej i "skæremaskinen om få dage"

https://youtu.be/AmDGJlYmEnQ



Carsten G.
"Piet Hein: Misundelige mennesker, er mennesker, som har sat sig for lave mål."


Tilbage til toppen
Carsten G.
tor sep 03 2020, 16:44

e107works

Oprettet: ons jun 17 2009, 23:26
Indlæg: 4412
Video af anden prototype, disse er der lavet 2 stks af og de fungerer aldeles perfekt
Vægt, styrke og håndtering er helt i top og kan ikke blive bedre

https://www.youtube.com/watch?v=oZCr1ftZDVU



Carsten G.
"Piet Hein: Misundelige mennesker, er mennesker, som har sat sig for lave mål."


Tilbage til toppen
Carsten G.
tor sep 03 2020, 16:59

e107works

Oprettet: ons jun 17 2009, 23:26
Indlæg: 4412
Billeder fra byggeriet mm.











































Carsten G.
"Piet Hein: Misundelige mennesker, er mennesker, som har sat sig for lave mål."


Tilbage til toppen
Bestyrer: A343, HenrikR

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF
Powered by e107 Forum System