Hovedmenu
Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:


Husk mig

[ ]
[ ]
Antal besøg (siden 7/12 2009)
Søg JetDanmark
Online
Gæster: 16
Medlemmer: 0
På denne side: 1
Medlemmer: 332, Nyeste: Skott
Seneste forum indlæg
Re: Saab J29F MIBO jets
Sådan Michael,Det må være dejl[mere ...]
Skrevet af Bayer
23 maj : 05:54

Fiat G 91 ,CundC
Selges Fiat G91 ved ebay.Hvis [mere ...]
Skrevet af Peter-Hamburg
22 maj : 21:29

Re: Saab J29F MIBO jets
Hvorfor ikke udnytte en stille[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
22 maj : 18:24

Re: Købes JR DS 8511 eller 8611..
Ikke endnu Peter
Skrevet af Carsten G.
22 maj : 16:01

Re: Købes JR DS 8511 eller 8611..
Hej Vennner, har vi neyheder O[mere ...]
Skrevet af Peter-Hamburg
22 maj : 15:04

Re: Købes JR DS 8511 eller 8611..
Tak for hurtig hjælp Carsten 👍[mere ...]
Skrevet af Ole K
20 maj : 15:05

Re: Mirage 2000 twin seat Byggetråd
Fint byggearbejde Michael 👍🏻👍🏻
Skrevet af Jesper Gebuhr
19 maj : 16:15

Re: Brug af Heading Hold på gyro...
Hej igenUdover det vil jeg lig[mere ...]
Skrevet af Dan
19 maj : 15:10

Re: Mirage 2000 twin seat Byggetråd
Må jo gå til bekendelse at det[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
19 maj : 10:45

Re: Købes JR DS 8511 eller 8611..
Er sendt som quick brev ;)
Skrevet af Carsten G.
17 maj : 15:09

Re: Brug af Heading Hold på gyro...
HejJeg har PB 3E, i både mine [mere ...]
Skrevet af Dan
17 maj : 09:25

Købes JR DS 8511 eller 8611..
Hej..Har du 2 stk nye/ ubrugte[mere ...]
Skrevet af Ole K
16 maj : 22:28

Re: Brug af Heading Hold på gyro...
Jeg har indtil nu haft en PB 3[mere ...]
Skrevet af Ole K
16 maj : 22:25

Re: Brug af Heading Hold på gyro...
Meget interessant! Jeg bruger [mere ...]
Skrevet af A343
16 maj : 12:48

Brug af Heading Hold på gyro...
Der er lidt skriveri om brugen[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
14 maj : 10:50

Re: Tomahawk Futura 1,9 meter færdigbygget😀
Ja så stoppede det jo med denn[mere ...]
Skrevet af Andreas l
13 maj : 14:43

Re: HJÆLP. STJÅLET I NAT!!!
Alle der læser mit opslag må m[mere ...]
Skrevet af Andreas l
11 maj : 18:28

Re: HJÆLP. STJÅLET I NAT!!!
Trist at sådan noget kan ske ![mere ...]
Skrevet af Rasmus Glad
11 maj : 16:20

HJÆLP. STJÅLET I NAT!!!
Jeg har i nat fået stjålet min[mere ...]
Skrevet af Andreas l
11 maj : 10:19

Re: Udstilling på Teknisk museum - Grundlovsdag
Hej Henrik Det lyder som en go[mere ...]
Skrevet af Rosbjørn
10 maj : 21:30

Udstilling på Teknisk museum - Grundlovsdag
Vi er blevet inviteret til at [mere ...]
Skrevet af HenrikR
08 maj : 10:04

Re: Projekt SU-27 til K45/K70
Puuh, så kommer alt det sure s[mere ...]
Skrevet af Ole K
07 maj : 09:22

Re: Projekt SU-27 til K45/K70
Jeg faldt over HC farver i Ran[mere ...]
Skrevet af Rasmus Glad
04 maj : 18:08

Ripmax Hawker Hunter sælges
Flyveklar Ripmax Hawker Hunter[mere ...]
Skrevet af PropelLars
02 maj : 05:45

Re: Jettræf i Stauning, Storebededagene 2018
Tak for en super hyggelig træf[mere ...]
Skrevet af Rasmus Glad
30 apr : 16:01

Re: Projekt SU-27 til K45/K70
Tak Keld :)Det har stået lidt [mere ...]
Skrevet af Rasmus Glad
30 apr : 15:56

Re: Jettræf i Stauning, Storebededagene 2018
Tak for en hyggelig weekend me[mere ...]
Skrevet af GJ
30 apr : 08:16

Re: Jettræf i Stauning, Storebededagene 2018
Tak for en hyggelig weekend he[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
30 apr : 07:03

Re: Jettræf i Stauning, Storebededagene 2018
Mange tak for nogle rigtige hy[mere ...]
Skrevet af HenrikR
29 apr : 17:58

Re: Jettræf i Stauning, Storebededagene 2018
Fedt, kommer I morgen tidlig.
Skrevet af HenrikR
26 apr : 14:25

Forums
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   
JetStik

Ophavsmand Indlæg
Laroni
fre dec 29 2017, 20:44

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 17:07
Indlæg: 390
Må hellere få fulgt op på sommerens indlæg i Holstebro:

Hvis nogen husker det, så drejer det sig om at tegne/bygge/flyve en "Stik" baseret jet.

Tanken var egentlig først at der skulle sidde en P100, meeen det var måske lige at stramme den. Det er så blevet en Kingtech K70'er der bliver brugt. En JetCAT P60, en K45'er eller noget fra omkring 4-5 kg's tryk vil være fint.

Basis for JetStikken er min 2m's Stik konstruktion, da den har vist sig at være rimelig stærk og have en god størrelse til den lokale flyveplads, for det hurtige lille jet-fix

2 m stikken:





Tanken er at der bliver lavet 2 prototyper. En med Jet-designer, men monteret med benzin/metanol propelmotor og en, udelukkende til Jetmotor.

For at komme hurtigt igang bruger jeg min vinge fra 2m'eren. Den kan bruges direkte. Vi lavede en test i klubben, hvor der blev sat en 1,5 L Colaflaske under 2m stikken. Ingen kvaler overhovedet, så der er jeg ikke nervøs for.

Den endelige JetStik vinge bliver dog modificeret lidt, så der er beklædning over hele vingen, samt de opklappelige landingslys fjernes. Det er meningen at flytte dem og integrere dem i vingetippen ( Viper type lys ) I selve tipperne vil der blive forberedt til positionslys. Ligeledes i halen.

JetStik Vingen:





Haleplanet bliver forstærket/ændret lidt:





Sideroret ligeledes med ekstra forstærkning ned i kroppen af hensyn til stivhed ( blå markering ).





Højde og sideror har fået 2mm balsa i top og bund af hensyn til styrke.







Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Laroni
fre dec 29 2017, 21:58

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 17:07
Indlæg: 390
Og så var der så lige kroppen, som er ny:

Næsen på JetStikken er gjort 150mm længere ( indtil der hvor en propel ville have siddet på en standard )
Halen er gjort 100 mm kortere, hvilket er en "fornemmelse" for at det ser godt ud og vil passe godt.
Jeg har sammenlignet Flashens hale/vinge afstand og den er faktisk kortere end JetStikkens og da Flash flyver nogenlunde fornuftigt, tjae, såeee

Her er lige et par billeder så versionerne kan sammenlignes.





Og JetStikken kommer så til at se sådan her ud





Lidt kraftigere i halen og lidt længere snude, meeen synes den ser sjov ud.

Tyngepunktet har været en udfordring og er stadig ikke perfekt.
Her er et billede af bestykningen som jeg vælger at montere:





Og med siderne fjernet yderligere.





Bemærk at der i sidefinne sidder 2 fyrretræslister 10x5 som går helt til bund a kroppen.
Tanken er på ca 1,2 L
Næsen er lavet så der er en øvre og nedre del, hvis det ønskes.
Motoren kan hældes op til 15° nedad.

Lige et billede fra undersiden:





Gællerne i siden er til luft. Indeni skal der være et grovfilter udover FOD'en.

Detalje af næsen:




For at låse "tankdækslet" har jeg har snyltet lidt på måden Flashen's cockpit sidder fast på:






Detalje af halen. Den var IKKE rar at få på plads, men alt er "klinket" sammen nu og kan skaleres efter behov







Vægten er nu teoretisk: 7,1 kg excl. brændstof
( Der er 2 x 281 gram hjul med bremse fra Electron på. De er TUNGE ! )

Her er så de 2 2m stik's for sammenligningen:




Synes at JetStikken stadig har originalens "ånd" over sig

NU er det så videre til udlægning af alle pladedelene på 1m plader og så skærefiler.

Jo, det ER Electron-hjul




Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Bestyrer: A343, HenrikR

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF
Powered by e107 Forum System