Hovedmenu
Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:


Husk mig

[ ]
[ ]
Antal besøg (siden 7/12 2009)
Søg JetDanmark
Online
Gæster: 13
Medlemmer: 0
På denne side: 1
Medlemmer: 338, Nyeste: Aleks
Seneste forum indlæg
Re: Ny Bestyrelse, ny formand
Tillykke hr. formand :-)
Skrevet af Ole K
26 feb : 17:33

Re: Ny Bestyrelse, ny formand
Jeg takker ydmygt og mange gan[mere ...]
Skrevet af Bayer
26 feb : 13:59

Re: Ny Bestyrelse, ny formand
Tilykke med posten hr. formand[mere ...]
Skrevet af Anders Johansen
26 feb : 09:09

Re: Ny Bestyrelse, ny formand
Tillykke med tjansen Bjørn :)
Skrevet af Carsten G.
26 feb : 06:40

Re: Ny Bestyrelse, ny formand
Det var det jeg sagde, du blev[mere ...]
Skrevet af Preben Jacobsen
25 feb : 21:10

Re: Ny Bestyrelse, ny formand
også tillykke herfra :-)
Skrevet af Rasmus Glad
25 feb : 21:05

Re: Ny Bestyrelse, ny formand
Tillykke med formands posten :[mere ...]
Skrevet af Kim Jørgensen
25 feb : 16:16

Ny Bestyrelse, ny formand
Hej gæve Jetfolk,Nu hvor besty[mere ...]
Skrevet af Bayer
25 feb : 15:05

Re: Jamen Gorm, hvor kom den lige fra :)
Det er ikke mig - det er min o[mere ...]
Skrevet af GJ
25 feb : 10:28

Re: Jamen Gorm, hvor kom den lige fra :)
!lol,det ligner da utrolig god[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
25 feb : 08:44

Jamen Gorm, hvor kom den lige fra :)
Ok Gorm, det må jeg nok sige. [mere ...]
Skrevet af Kim Jørgensen
25 feb : 07:47

Ny bestyrelse 2020
Hej Alle,tak for en veloverstå[mere ...]
Skrevet af Bestyrelsen
21 feb : 12:17

Re: Composites ARF - Douglas A-4 Skyhawk
Hej igenDu skal lige være opmæ[mere ...]
Skrevet af Bang68
18 feb : 19:54

Re: Composites ARF - Douglas A-4 Skyhawk
Hej AlfEr det min gamle A4 som[mere ...]
Skrevet af Bang68
18 feb : 19:50

Re: Composites ARF - Douglas A-4 Skyhawk
Hej Alf,I Danmark är det såvit[mere ...]
Skrevet af A343
18 feb : 12:36

Re: Composites ARF - Douglas A-4 Skyhawk
Er det noen som har manual ell[mere ...]
Skrevet af affas
16 feb : 09:55

Re: Boomerang Sprint sælges
Pris nu: 4800 kr!
Skrevet af PropelLars
08 feb : 10:03

Købes: Flyeaglejet Multi-Funktion Valve
Skulle der ligge sådan en et s[mere ...]
Skrevet af Michael A
21 jan : 21:00

Re: Print til 2S LiIon batterier - Fælleskøb
lidt vinter hygge/byggeTorus h[mere ...]
Skrevet af Rasmus Glad
19 jan : 11:32

Re: De danske F-16 fylder 40 år: Formationsflyvning over Danmark den 17. januar
Fantastisk dag på kontoret :-)
Skrevet af JAA
18 jan : 20:17

Re: De danske F-16 fylder 40 år: Formationsflyvning over Danmark den 17. januar
De fløj vist mere over vand, m[mere ...]
Skrevet af Palle Iversen
17 jan : 22:57

Re: De danske F-16 fylder 40 år: Formationsflyvning over Danmark den 17. januar
JAA skrev ...Jeg vinker Henrik[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
17 jan : 11:18

Re: De danske F-16 fylder 40 år: Formationsflyvning over Danmark den 17. januar
Hvis du så lige kan lave et "r[mere ...]
Skrevet af GJ
16 jan : 23:17

Re: De danske F-16 fylder 40 år: Formationsflyvning over Danmark den 17. januar
Jeg vinker Henrik :-)
Skrevet af JAA
16 jan : 22:26

Re: De danske F-16 fylder 40 år: Formationsflyvning over Danmark den 17. januar
Jeg indtager plads på bjerget [mere ...]
Skrevet af HenrikR
16 jan : 17:19

De danske F-16 fylder 40 år: Formationsflyvning over Danmark den 17. januar
De danske F-16 runder 40 år, d[mere ...]
Skrevet af GJ
16 jan : 15:40

Re: Velox XL sælges

Skrevet af HenrikR
14 jan : 12:08

Velox XL sælges
Tænker på at sælge min Velox X[mere ...]
Skrevet af HenrikR
14 jan : 11:57

Boomerang Sprint sælges
Jeg sælger min Boomerang Sprin[mere ...]
Skrevet af PropelLars
13 jan : 18:01

Re: Mirage 2000 twin seat Byggetråd
Det ser jo nydeligt ud, Michae[mere ...]
Skrevet af GJ
12 jan : 19:48

Forums
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   
JetStik

Ophavsmand Indlæg
Laroni
fre dec 29 2017, 21:44

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 19:07
Indlæg: 411
Må hellere få fulgt op på sommerens indlæg i Holstebro:

Hvis nogen husker det, så drejer det sig om at tegne/bygge/flyve en "Stik" baseret jet.

Tanken var egentlig først at der skulle sidde en P100, meeen det var måske lige at stramme den. Det er så blevet en Kingtech K70'er der bliver brugt. En JetCAT P60, en K45'er eller noget fra omkring 4-5 kg's tryk vil være fint.

Basis for JetStikken er min 2m's Stik konstruktion, da den har vist sig at være rimelig stærk og have en god størrelse til den lokale flyveplads, for det hurtige lille jet-fix

2 m stikken:





Tanken er at der bliver lavet 2 prototyper. En med Jet-designer, men monteret med benzin/metanol propelmotor og en, udelukkende til Jetmotor.

For at komme hurtigt igang bruger jeg min vinge fra 2m'eren. Den kan bruges direkte. Vi lavede en test i klubben, hvor der blev sat en 1,5 L Colaflaske under 2m stikken. Ingen kvaler overhovedet, så der er jeg ikke nervøs for.

Den endelige JetStik vinge bliver dog modificeret lidt, så der er beklædning over hele vingen, samt de opklappelige landingslys fjernes. Det er meningen at flytte dem og integrere dem i vingetippen ( Viper type lys ) I selve tipperne vil der blive forberedt til positionslys. Ligeledes i halen.

JetStik Vingen:





Haleplanet bliver forstærket/ændret lidt:





Sideroret ligeledes med ekstra forstærkning ned i kroppen af hensyn til stivhed ( blå markering ).





Højde og sideror har fået 2mm balsa i top og bund af hensyn til styrke.







Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Laroni
fre dec 29 2017, 22:58

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 19:07
Indlæg: 411
Og så var der så lige kroppen, som er ny:

Næsen på JetStikken er gjort 150mm længere ( indtil der hvor en propel ville have siddet på en standard )
Halen er gjort 100 mm kortere, hvilket er en "fornemmelse" for at det ser godt ud og vil passe godt.
Jeg har sammenlignet Flashens hale/vinge afstand og den er faktisk kortere end JetStikkens og da Flash flyver nogenlunde fornuftigt, tjae, såeee

Her er lige et par billeder så versionerne kan sammenlignes.





Og JetStikken kommer så til at se sådan her ud





Lidt kraftigere i halen og lidt længere snude, meeen synes den ser sjov ud.

Tyngepunktet har været en udfordring og er stadig ikke perfekt.
Her er et billede af bestykningen som jeg vælger at montere:





Og med siderne fjernet yderligere.





Bemærk at der i sidefinne sidder 2 fyrretræslister 10x5 som går helt til bund a kroppen.
Tanken er på ca 1,2 L
Næsen er lavet så der er en øvre og nedre del, hvis det ønskes.
Motoren kan hældes op til 15° nedad.

Lige et billede fra undersiden:





Gællerne i siden er til luft. Indeni skal der være et grovfilter udover FOD'en.

Detalje af næsen:




For at låse "tankdækslet" har jeg har snyltet lidt på måden Flashen's cockpit sidder fast på:






Detalje af halen. Den var IKKE rar at få på plads, men alt er "klinket" sammen nu og kan skaleres efter behov







Vægten er nu teoretisk: 7,1 kg excl. brændstof
( Der er 2 x 281 gram hjul med bremse fra Electron på. De er TUNGE ! )

Her er så de 2 2m stik's for sammenligningen:




Synes at JetStikken stadig har originalens "ånd" over sig

NU er det så videre til udlægning af alle pladedelene på 1m plader og så skærefiler.

Jo, det ER Electron-hjul




Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Carsten G.
søn sep 22 2019, 11:51

e107works

Oprettet: ons jun 17 2009, 23:26
Indlæg: 4377
Den første prototype flyver rasende godt
De næste 2 (med små forbedringer) prototyper er på vej i "skæremaskinen om få dage"

https://youtu.be/AmDGJlYmEnQ



Carsten G.
"Piet Hein: Misundelige mennesker, er mennesker, som har sat sig for lave mål."


Tilbage til toppen
Bestyrer: A343, HenrikR

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF
Powered by e107 Forum System